marți, 6 martie 2012

Provocarea #24 "Martie-Martisor-Luna iubirii"

Luna aceasta am marea bucurie sa fiu eu cea care va provoaca!! Nici ca se putea intampla mai bine pentru ca eu sunt martisor - adica m-am nascut in luna martie - si imi doream foarte mult sa pot face o astfel de provocare (iata cum devine un vis realitate). Iata mai jos ce am propus:P! O sa revin si cu un articol despre lucrarea mea - pe tema.

Poza de mai jos reuneste lucrarile mele in tema Martisorului realizate in 2010 si 2011: martisoare traditionale (banuti) 2010; bratari martisor, martisor pentru Dodo, valentina in dungi: (cu martisor in piept), copiii martisorifetita martisor (realizata pentru Buni), cosarul (de la stanga sus la dreapta).

click pe poza pentru a merge la provocare!!
Martie - prima luna de primavara, dar si prima luna din an, pana cand ianuarie i-a luat locul. Luna in care natura se trezeste la viata si totul infloreste. Martisor este numele popular, romanesc al acestei luni, dar si al obiectului care este oferit si purtat intreaga luna, pentru a serba venirea primaverii. Originea acestui obicei este veche, posibil de origine daco-tracica si, desi in timp forma si modul de prezentare au variat, cromatica alb-rosu a fost constanta. Tocmai aceasta dualitate rosu-alb, cat si trezirea naturii la viata, fac din prima luna a primaverii o luna a iubirii
Traditiile sunt multe si diferite: unii oameni (eu - martisor veritabil) poarta martisorul toata luna, altii un anumit numar de zile dupa care il agata in pomi - sa aduca belsug, in unele zone fetele primesc martisor, in alte daruiesc baietilor... Martisoarele traditionale despre care am auzit vorbindu-se /citit pot fi: un snur de matase alb-rosu, un banut cu snurul alb-rosu, banuti realizati din fir - albi si rosii, pietricele vopsite in alb si rosu etc. Martisoarele copilariei mele aveau cateva simboluri in componenta lor: ghiocelul, potcoava, cosarul, trifoiul cu patru foi, buburuza pe trifoi, fluturi, diferite flori sau animalute si nelipsitul snurulet. Martisoare de fondul plastic: flori in rasina, scoici sau melcisori si floricele uscate in diferite combinatii, martisoare din margelute, fetru si alte materiale etc. 
As vrea sa va provoc sa realizati un martisor, sau un obiect care sa reprezinte un simbol al sarbatorii primaverii (vezi cosar) demonstrand astfel ca se mai fac martisoare si/sau obiecte decorative lucrate manual deosebite, care pot fi oferite celor dragi la inceput de primavara.
Sper sa va placa provocarea, abia astept sa va admir lucrarile si va doresc mult spor la creat:P!

6 comments :

AmyCrafts spunea... [Raspunde]

Draga mea, imi pare atat de rau ca nu am reusit sa pozez martisoarele mele realizate din fimo. Toate erau sub forma de potcoave, trifoi, ghiocei sau doar rosu-alb... sau am facut poze? nici nu mai stiu pe ce lume traiesc. Daca am poze, revin. Din pacate nu mai am material sa fac altele.
atata de frumoasa este luna martie si atat de mult iubesc martisorul ca-mi va fi greu sa ma despart de el. Da' nici nu ma gandesc sa ma opresc din facut martisoare. :))
pup!

copilarim spunea... [Raspunde]

De cand am aflat eu de provocari mi-am dorit asa o provocare si anul acesta am avut ocazia sa o propun pe Scrapper - te asteptam .. sper sa ne incanti cu martisor:D

Prof. drd. Florentina Teacă spunea... [Raspunde]

Rux, astazi s-a nascut un cosar simpatic, datorita provocarii tale! Acum merg sa-mi scurtez blugii... Te imbratisez cu drag!

copilarim spunea... [Raspunde]

Florentina abia astept as il vad:D Ma bucur tare mult!!
Spor si eu te imbratisez !!!:D

DulceaMeAcasa spunea... [Raspunde]

Frumoasa provocare, drag martisor! Ne punem pe facut schite si noi, apoi mana la treaba (ca tot n-avem gradina de flori)

copilarim spunea... [Raspunde]

Neaparat !! Abia astept:)

Trimiteți un comentariu