sâmbătă, 5 noiembrie 2011

T: Cutie pentru Alice and the cat

Buna!! Cu ceva timp in urma, am realizat o papusica micuta care are un motanel: Alice and the cat. Intre timp, am inceput sa confectionez tot felul de cutiute din doua motive: ca sa pastrez jucarelele ferite de praf si pentru ca recicland ma mai si distram, copilarind in voie.

Acest tutorial este pur si simplu orientativ, dorinta mea fiind de a va oferi cateva idei pentru a petrece timpul liber alaturi de cei mici, sau pur si simplu de a va relaxa realizand ceva din ce aveti la indemana. Am folosit materiale de baza, non-toxice si destul de putine obiecte care ar putea produce mici accidente (deci care ar necesita o mai atenta supraveghere in cazul in care cei mici participa activ la procesul distractiv de creatie).



Materiale necesare:
- o cutie pe care sa o transformati, sau carton (in cazul meu am avut o cutie de la un cartus de imprimanta);





- hartie alba si colorata (cartonata si subtire);
- foarfeci (daca aveti si cu model si simpla) si cutter;
- ac bont;
- bumbac (sau ata mai groasa);



- lipici stick solid si scoci
- stickere
- carioci
- markere colorate
- creion, linie si guma




Pentru inceput se lipeste pe interiorul cutiei hartie alba - pentru ca interiorul sa fie frumos si uniform. Dupa care se traseaza conturul usii cu creionul si se decupeaza cu cutterul si/sau foarfeca:





Urmatorul pas este sa imbracam si exteriorul cutiei in hartie alba. Eu am hotarat ca vreau cutia-casuta mai inalta, asa ca am lipit capal de partea iesita in afara din spate. Astfel am obtinut mai mult spatiu. Am lasat cele doua laturi nelipite, urmand ulterior sa ma ocup si de ele. Pe "tavan" am lipit hartie albastra si am lipit cativa norisori.




Una dintre laturi am dublat-o cu hartie cartonata verde si am prins-o cu ata de "acoperis", folosindu-ma de acul bont. I-am facut motanelului un loc de catarat :





Am realizat din fasii de hartie colorata o carpeta pentru a o pune pe jos in cutie. Eu am folosit fasii de hartie care imi ramasesera, de aici si inegalitatea dintre ele. Se realizeaza destul de usor, este amuzant si poate fi facuta in orice combinatii vreti si pentru jucarii mai mari:




Deasemenea am inceput sa decorez cu hartie colorata si carioci cutia. Am folosit galben pai, verde deschis si bleu. Combinatiile sunt infinite in functie de ce va doriti voi sa reprezentati. In timp ce lucram, viitorii posesori ai casutei au vrut sa faca si ei cateva poze:






Ideea mea a fost sa desenez pe casa ceea ce o inconoara: iarba, flori, pomi, cerul si soarele... Usa am facut-o rosu aprins:).







In interior am lipit un fel de scaunel (se face simplu indoind o hartie in trei, in forma de n si lipind o latura de perete) si am decorat cu desene si alte bucatele de hartie colorate, sau stickere. Cand am terminat proiectul deja se facuse noapte asa ca pozele cu interiorul sunt cu blitz:






Sper sa va inspire articolul sa realizati proiecte dragute. Daca vreti ca marginile usii si ale casutei sa fie uniforme puteti sa lipiti scoci peste ele. Deasemenea cand taiati hartie pentru a lipi pe ceva masurati cu atentie inainte, trasati conturul cu creion usor, ca apoi sa puteti sterge cu guma.





Daca realizati si voi astfel de casute va asteptam sa ni le aratati!! Puteti face acest lucru fie trimitandu-ne o poza (sau mai multe ) pe mail, fie daca aveti blog sau un cont unde urcati fotografii, puteti inscrie link-ul in rubrica Voi Copilariti. Ne-am bucura sa va admiram cu totii creatiile!! Si cine stie, daca se aduna de o galerie foto poate facem chiar un articol frumos cu toate casutele:)

2 comments :

dulceameacasa spunea... [Raspunde]

o casuta atat de frumoasa si...verde!!! :D

copilarim spunea... [Raspunde]

@dulceameacasa Hihih! Nu o stiai nu?:D

Trimiteți un comentariu