sâmbătă, 18 iunie 2011

Sandy Bell -amigurumi doll-

Buna!! M-am gandit sa va arat cativa pasi (cati am reusit sa fotografiez) din procesul de realizare al papusii Sandy pe care am realizat-o si sa va si povestesc cate ceva. Am sa va zic din start ca pozele sunt realizate la geamul lovit de o ploaie - de aceea arata asa ingrozitor:)) - dar probabil ca aveti si voi parte de asa ceva daca locuiti in zone intens circulate.


Inainte de toate, mi-am facut o schita generala cu ce costumatie aveam sa incerc sa reproduc. Am ales rochita rosie cu sortulet - probabil si pentru ca pe aceasta mi-o aminteam cel mai bine din copilarie. Aceasta observ ca nu apare prin poze (este desenata pe caiet), dar apare o schita cu fata lui Sandy, menita sa ma ajute la detaliile de la cap:P. Dupa care am ales culorile (eu lucrez cu bumbac, fir mediu si la acesta se protriveste croseta 2.5, uneori mai folosesc si croseta metalica 1) si umplutura (tot bumbac- vata). Am lucrat un picior, apoi celalalt, le-am unit si am continuat sa lucrez corpul si apoi capul - umplutura fiind pusa pe parcurs, cu ajutorul crosetei metalice (spatele ei mai precis). Cand m-am trezit eu sa fac poze, papusa arata asa:




Ii adaugasem putin furou:P - stiti cred ca are furoul acela alb. Am vrut sa ii fac hainute detasabile, problema la ele este ca se lucreaza extrem de greu (mai ales ca rochita presupune maneci lungi....) si avand timpul atat de limitat si de facut si pe Lidia-despre care va scriu maine- am renuntat la idee.

 

Si inca o poza ca sa va dati seama cat este de mare:). Furoul este atasat de corp si lucrat ulterior:) - si acesta este caietul meu de "notite" -pe care uneori nici eu nu le mai descifrez...haha. Au urmat manutele, deja "imbracate":


Si bineinteles am continuat cu rochita, dupa ce am cusut manutele:P. S-a lucrat destul de greu:)) - dar la final a iesit foarte bine rochita. I-am facut si guleras (lucrat cu un fir mai subtire si croseta mica metalica :).



Am continuat cu un alt detaliu bine cunoscut: sortuletul (la care am desfacut partea de sus dantelata de cateva ori ca sa iasa exact cum trebuia:P). Am adaugat si o panglica - cordonul:


Dupa ce am terminat cu piesele vestimentare este timpul sa trecem la .. cap. Ei bine daca pana acum a fost migalos, de acum e si mai si... si dureaza o vesnicie. mai jos puteti vedea ceva si din schita pe care o facusem sa ma ghidez pentru cap:


Am adaugat intai urechile si nasul (acela mic pe care incercam sa il arat cu degetul in poza:P). Urechile sunt lucrate cu croseta metalica de 1 si imi plac extrem de mult - mi se pare ca au iesit perfecte!! Si nasul la fel, desi nu prea se vede in poza aceasta:

 

Au urmat: gura, sprancele si ochii... Ochii i-am cusut direct pe cap si am folosit  2 ace (intai un ac cu varf bont, de lana) si apoi detaliile cu un ac normal. Ochii au si acele "luminite" albe , ca in desen:):


Dupa care a inceput asamblarea parului....... Am o singura poza din aceasta etapa. Nu prea reusesc, desi tot imi propun, sa fac poze la toate etapele si in detaliu... Adevarul este ca in 99% din cazuri lucrez in forta, pentru ca imi lipseste timpul.. sunt contra cronometru.


Aici probabil se vede mult mai bine cum i-am facut bretonul:). Eram cam la jumatate de drum. Si... Dupa ce am terminat parul am mai lucrat niste miniaturi de "cirese rosii", sau cum vreti sa le spuneti - elsticele de par... cu un fir de bumbac foarte subtire si croseta de 1... habar nu am ce am facut eu acolo, dar a iesit ce trebuia. Eram asa de obosita ca nu imi mai simteam degetele:D. Acum,  eu sunt extrem de incantata de felul in care a iesit!!

fara "ciresele"

cu "ciresele"

Asadar aceasta este papusica Sandy crosetata in stilul meu amigurumi, modelul este conceput de mine si pot spune ca este o papusa de colectie. Timpul de lucru se poate prelungi la mai mult de doua zile... eu am fortat putin ritmul pentru ca o aveam si pe Lidia pe lista de asteptare. Sper ca va place si daca va place si v-ati dori si voi o astfel de papusica puteti participa la concurs!! Nu va va lua mai mult de 30 de minute:). Nu uitati, limita de inscriere este 26 iunie. Mult succes!!

In incheiere va las cu poze:



 



Am "iesit" putin si afara pentru voi:





Bye Bye!!



Ps: Am scris despre ea si aici  (in english) si ne vedem maine sa va povestesc despre Lidia si cum am rupt un ac ... grabindu-ma sa o termin :))))).

2 comments :

Anonim spunea... [Raspunde]

este minunat dar eu nu am crosete si nu stiu poate ma invata bunica

copilarim spunea... [Raspunde]

@Anonim Poate invatam impreuna:)! :D

Trimiteți un comentariu