joi, 21 octombrie 2010

Butterfly... Butterfly..

Si iata ca vorbeam de modele, primii mei fluturasi. Cerceii sunt facuti dupa modelul pe care l-am gasit pe net si adaptat (din pacate nu mai stiu exact de unde l-am luat, pentru ca m-am uitat la mai multe clipuri si site-uri si am adaptat).
Am sa va las la finalul articolului modelul de baza si puteti incerca ulterior sa il modificati (cu atentie insa la aripi ca sa fie simetric lucrat) cum vreti voi:P

Butterfly... Butterfly..



Ok, setul este format din
cercei- tortite placate cu argint
- sarma modelaj turcoaz
- margele nisip semitransparente cu miez cameleonic
- margelute de nisip cameleonice verde inchis
- bumbac verde deschis (din care este crosetat corpul fluturasului)
pandantiv- bumbac 2 noante de verde (din care este crosetat corpul fluturelui si sistemul de prindere)

Model de baza fluturas:
Se face un cerc magic (puteti gasi aici cum se face, in cazul in care nu stiti despre ce este vorba).

Primul rand: 2ch, apoi (3dc-1ch) de 8 ori. St in primul ch si 2ch.
(In traducerea mea: se pun 2 ochiuri, apoi se lucreaza de 8 ori urmatorul set: 3 picioruse duble - 1 ochi. cand terminam lucram un piciorus orb legand de primul ochi si apoi mai punem doua ochiuri)
Al doilea rand: (3dc-1ch-3dc) in fiecare sp. intre fiecare grup cate 1ch. in ultima sp se lucreaza (3dc - 1ch - 2dc) si se sl st de primul ch lucrat in randul 2
(Traducere: cand veti termina primul rand veti observa o forma de floare. sunt mai multe grupuri -8 - si veti observa tot atatea spatii care le delimiteaza. in fiecare dintre aceste spatii se lucreaza grupul: 3 picioruse duble 1 ochi 3 picioruse duble. dupa fiecare set se lucreaza cate un ochi. in ultimul spatiu grupul lucrat va fi usor schimbat: 3 picioruse duble 1 ochi 2 picioruse duble. cand terminam lucram un piciorus orb legand de primul ochi lucrat in randul 2)
Al treilea rand:
8dc in each corner. 1 sc between. sl st.
(Traducere: deja floricica va forma niste colturi. mai sus am lucrat grupul 3dc-1ch-3.dc ei bine coltul cautat de noi va fi cel din cadrul unui grup lucrat anterior format din 2 serii de 3 picioruse duble separate de cate un ochi. acolo in acel spatiu se vor lucrat cate 8 picioruse duble. dupa ce se lucreaza acestea intr primul spatiu, vom lucra cate un piciorus simplu - acesta se va pozitiona intre doua grupuri.)
Terminati tot cu un piciorus orb si incheiati (se taie ata atat cat sa o mai puteti trece prin ultimul ochi ca si cand ati pune alt ochi, o treceti apoi prin ochi si strangeti, dupa care o ascundeti usor cu croseta, sau un ac, depinde de ce fir folositi).

Apoi se pliaza frumos floricica si se obtine un fluturas.
Cam asta ar fi. Fluturasii cercei asa sunt lucrati, la cel pandantiv am lucrat si picioruse triple...

Legenda:
CH - chain (ochi)
SC - single crochet (piciorus)
DC - double crochet (piciorus dublu)
SL ST - slip stitch (piciorus orb)
SP - space (spatiu)

0 comments :

Trimiteți un comentariu