duminică, 11 septembrie 2011

Akage no Anne - Ana cu parul rosu (generalitati)

photo via wikipedia
Odata ce am descoperit Nausicaa Vaii Vantului si prin ea studioul de animatie japonez Ghibli, am inceput sa caut si alte productii realizate, sau avand legatura cu cei implicati in proiect (Isao Takahata si Hayao Miyazaki ). Din aproape in aproape am ajuns sa fac regasesc pe lista seriale la care ma asteptam sa aiba legatura cu ei (Heidi), sau lucruri noi, de care poate doar auzisem si care m-au fascinat odata ce le-am vizionat.

Pe lista descoperirilor recente se afla si serialul animat Akage no Anne, pe care intentionez sa il revad incepand de luni alaturi de voi. Voi incerca sa va scriu cateva cuvinte despre acesta, urmand ca pe parcurs sa revin si cu alte informatii, asa cum v-am obisnuit:P.

Serialul face din seria World Masterpiece Theater sau Meisaku - o serie de seriale si filme animate care au la baza romane, sau nuvele, in general opere din literatura universala. Romanul care se afla la baza acestei serii se intituleaza Anne of Green Gables si a aparut in 1908, autoarea sa fiind scriitoarea canadiana Lucy Maud Montgomery. Pe parcursul celor 50 de episoade veti putea vedea aventurile unei fetite orfane, adoptata de doi frati care stateau la Green Gables: Miss Marilla Cuthbert si Mr. Matthew Cuthbert. Desi poate la inceput vi se va parea greoi, sau prea lung (depinde cum stati cu timpul liber), veti vedea ca pe parcurs veti ajunge sa astepti un nou episod, pentru ca in general creatiile japoneze au un "ceva aparte" care te captiveaza si efectiv desenele par sa prinda viata.

photo via amazon
In 2009 (practic dupa 30 de ani de la realizarea serialului Akage no Anne) a fost produs un alt serial - Konnichiwa Anne, care prezinta viata micutei Anne Shirley inainte de a ajunge in grija fratilor Cuthbert. Nu am reusit inca sa vad serialul, dar pe viitor il am in plan:). Exista bineinteles si altfel de ecranizari ale cartii scriitoarei canadiene (un serial tv de exemplu pe care nu l-am urmarit insa).


via youtube

La final v-am lasat si genericul in limba italiana - pentru ca veti putea alege intre a urmari desenul in limba italiana, sau in limba japoneza cu subtitrare in engleza (eu asa l-am vazut). Va exista bineinteles si un rezumat :).

Ps: Draga Vicky si Ramo, nu v-am uitat si va dedic voua aceasta noua serie (sper sa va placa)!

0 comments :

Trimiteți un comentariu