duminică, 12 decembrie 2010

Alba ca Zapada... sau Snow White

Buna!! Ma tot gandeam de ceva vreme sa scriu cate ceva despre unul dintre primele filme Disney pe care le-am urmarit (desi secvente) in copilarie: Alba ca Zapada si cei sapte pitici. Si iata ca astazi mi-am facut curaj sa imi adun ceva material si sa ma pun pe scris.. si jucat. Oh, da, am sa va povestesc ceva mai tarziu despre acest aspect.
Snow White and the Seven Dwarfs este o productie animata pioniera, fiind primul film animat, color, Disney (si daca vreti sa stiti intreaga lista puteti citi mai multe in engleza aici). A aparut in 1937 si, de atunci si pana acum, incanta copii si adulti de pretutindeni.

Snow White and the Seven Dwarfs (1937)Distributie:Snow White ........ Adriana Caselotti
Queen / Witch.......... Lucille La Verne
Prince .......................... Harry Stockwell
Magic Mirror.............. Moroni Olsen
more....

Site oficial
Snow White by Disney - absolut dragut site-ul!! Dar este in limba engleza. Aflati despre povestea Albei ca Zapada si de aici puteti vizita si muzeul Disney.
O alta sectiune foarte draguta este cea dedicata printeselor, unde va puteti face cont gratuit si va puteti juca, fiind o sectiune interactiva. (Alba ca Zapada - interactiv)
Si pentru ca veni vorba de jucat (cum sa spuneam la inceputul articolului) ne-am creat si noi cont si m-am jucat putin si este fooooarte amuzant. Timp sa aveti!!! Am facut si cateva print screen-uri ca sa va faceti o idee (via Disney).






Tot din categoria "primul" face parte si coloana sonora.. evident in cazul acesteia vom spune ca este prima, nu?:)- prima coloana sonora a unui film aparuta si vanduta separat (1938). Despre aceasta puteti citi mai multe aici. Eu am sa va las mai jos un cantecel foarte cunoscut, al piticilor:


Sa vedem, am vorbit despre film, site-uri, coloana sonora... Shopping!!! Daca vreti sa cumparati produse Disney, exista si un magazin pe site-ul acestora si aici veti gasi diverse articole Snow White. Evident, nu este nevoie sa mergeti chiar asa departe, pentru ca exista si pe la noi pe crazytoys o multime de lucrusoare dragute!!! Dvd-ul costa 50ron (si filmul este in dublat in limba romana, dar si in engleza, cel putin din prezentare asta am inteles).

Rezumat:
Filmul este inspirat de basmul scris de Fratii Grimm, dar nu respecta in totalitate cartea. Cred ca povestea este arhicunoascuta: O regina frumoasa si buna isi doreste o fetita cu pielea alba ca neaua, parul negru ca abanosul si buzele rosii ca sangele. Dorinta i se indeplineste, dar din pacate regina se stinge si nu se poate bucura de fiica ei. Regele se insoara si astfel, Snow White are o mama vitrega, foarte frumoasa si... rea. Mama vitrega avea o oglinda fermecata care ii arata cine era cea mai frumoasa din tara, cu trecerea anilor insa, fiica regelui crestea si se facea tot mai frumoasa. Si uite asa regina i-a pus gand rau si a cerut ca Alba ca zapada sa fie ucisa. Aceasta insa scapa si ajunge in padure la casuta piticilor - niste omuleti fooooarte simpatici:P. Regina -vrajitoare insa nu renunta la planul sau si vrea sa o otraveasca pe tanara. Gasind-o fara suflare, dupa ce muscase din marul otravit, piticii cred ca au pierdut-o pe vecie. Salvarea vine din partea unui tanar print care, cu un sarut, o salveaza pe frumoasa printesa.
Si cam aceasta e povestea asa pe scurt...:P
Va las sa va uitati si la film si daca puteti cumparati-l! Merita sa il aveti in videoteca :).
(video momentan indisponibil online)

0 comments :

Trimiteți un comentariu