duminică, 15 august 2010

Phoenix 2772 - Space Firebird

Republicat: Acest articol a aparut in data de 15 iunie 2008, la 10:00 in cadrul proiectului desenelecopilariei.blogspot.com.
Modificari - nu sunt.
Update - clipuri pentru vizionare online cu dublaj in spaniola via DARKDRESS666, intro si filmul dublat in italiana
Autor: baby.rux, publicat de baby.rux.



Pe la inceputul anilor '90 s-a produs o minune, unul dintre lucrurile bune de dupa Revolutie... In prima faza, aveam portia de pe Tvr1, apoi a venit cea de pe Tvr2, ulterior am descoperit Italia1, RT4, si Canale5, completand cu alte canale "straineze", pe care le-am urmarit mai mult, sau mai putin, in functie de grila de programe pe care operatorul de cablu ne-o oferea si de orarul fiecarui "scoler".

Totusi, a ramas ceva din spiritul "Galei Desenului Animat", a Desenului de la ora 7, sau a "Lumii Copiilor": copilaria :d , ah da... si transformarea prin decupare a unui film in serial. Si uite asa ajungem si la subiectul post-ului meu de astazi. Pana nu demult, credeam ca Pasarea de foc, sau Pasarea Phoenix era un serial, despre un baietel si "robotica" sa pe nume Olga, si despre o pasare de foc, despre moarte si renastere... Am aflat insa cu stupoare ca este un film. Numele sau este: Hi no tori 2772: Ai no kosumozon si daca ar fi sa ma iau dupa ce scrie pe imdb, a aparut in 1980 (na! ca tot se lauda lumea cu anul nasterii lor!!! :~ ).

Intro :



Din pacate nu am gasit filmul de vazut online pe internet (cel putin nu intreg), dar il puteti lua de aici , aici sau aici (pe acesta l-am luat si eu si vi-l recomand). Puteti sa si cumparati de aici.



Cast :
Godo .......... Kaneto Shiozawa
Olga ........... Katsue Miwa
Phoenix .... Keiko Takeshita
more

Realizat de: Taku Sugiyama
Scris de : Taku Sugiyama, Osamu Tezuka
Muzica : Yasuo Higuchi
Durata : 122 min
Anul lansarii: 15 martie 1980 (Japonia), 13 iulie 1982 (SUA)


Site-uri:
Madman NZ's Official Space Firebird 2772 Sales Site
Madman's Official Space Firebird 2772 Sales Site
火の鳥2772 ノーカット完全版 (Phoenix 2772 Uncut Complete Edition) (Japanese)
Phoenix 2772 in the Tezuka World database

Titluri alternative:

El Pajaro De Fuego (spaniola)
Hi no Tori 2772: Ai no Cosmozone aka 火の鳥2772 愛のコスモゾーン (japoneza)
L'Uccello Di Fuoco 2772 (italiana)
Phénix, l'oiseau de feu (franceza)
Space Firebird (engleza)
Pasarea Phoenix/ Pasarea de foc (romana)

Trivia:
Premii si nominalizari: Inkpot Award in 1980 (la San Diego Comic Convention) si Animation Award tot in 1980 la Festivalul de Film din Las Vegas. In 1983 a fost nominalizat la categoria Best Animated Film la Premiile Saturn (Saturn Awards).

Origini:
Filmul este una dintre ecranizarile care s-au facut dupa seriile manga realizate de Osamu Tezuka. Este precedat de Hi no tori - Reimei hen(1978) si urmat de Hi no tori: Hôô hen (1986). Dar atat despre seriile manga, cat si despre autorul lor am sa va povestesc intr-un alt post.

Spoiler -finalul filmului (credit): Filmul dublat in italiana:

via

Despre film nu am amintiri atat de clare incat sa va pot povesti in amanunt si cu detalii :) .Desi am reusit in cele din urma sa iau filmul de pe net, nu am reusit sa il si revad. Totusi din cate imi aduc aminte este povestea unui baietel (care s-a nascut intr-un fel de laborator) pe nume Godo. El se pregateste sa devina comandant de nava si primeste la un moment dat cadou un robot multifunctional pe nume Olga. Impreuna trec prin diverse peripetii si sunt in cautarea Pasarii de Foc -Pasarea Pheonix (simbol al renasterii, al vietii). Daca vreti sa cititi mai multe despre subiectul filmului si personaje o puteti face aici. Oricum finalul mi-l amintesc foarte clar: tanarul Godo si Olga se afla pe malul marii unde se transforma intr-o copilas si o tanara mama, renascand astfel si simbolizand viata, pe o planeta ce fusese sortita pieirii, dar primise inca o sansa, de a renaste din propria cenusa asemeni Pasarii Phoenix.

Update 15 aug. 2010 (filmul via DARKDRESS666 - dublat in spaniola)



0 comments :

Trimiteți un comentariu